Pekerja Maki Pelanggan “B*Bi” Menjadi Tular, Setelah Dikecam Ramai Orang Akhir Ini Pengakhiran Kisah Tular Yang Buat Ramai Netizen Lega

Viral di media sosial rakaman video seorang jurujual di kedai pakaian yang didakwa bersikap kurang ajar terhadap pelanggan yang berkunjung ke kedai tersebut.

Dalam kejadian di sebuah premis di Cenang Mall Langkawi, Nina mendakwa jurujual berkenaan bersikap kurang ajar dan mahu membaling baju ke mukanya jika dia terus merakam kejadian itu.

Bukan itu sahaja, malah Nina mendakwa jurujual terbabit melemparkan kata-kata yang tidak sepatutnya.

“Wah! Budak ini so so kurang ajar tahap gaban. Nak baling baju pada muka saya. Kerja duduk saja kot, sakai cakap babi tu yang kita patah balik. Sakit pula hati depan budak-budak,” katanya.

Berdasarkan video viral tersebut, Nina berkata dari tadi dia melihat jurujual terbabit hanya duduk saja dan wanita itu pula menggugut mahu membaling baju ke muka Nina jika terus merakam video itu.

Nina: “Dari tadi saya tengok awak hanya duduk saja.”

Jurujual: “Saya kata jangan rakam,” (sambil mengacah mahu membaling baju)

Nina: “Buat! Buat!”

Jurujual itu kemudian meminta rakan sekerjanya datang untuk membantunya menangani masalah tersebut.

Jurujual: “Saya dah cakap, kalau nak saiz, beritahu saya dan saya boleh cari. Tapi bila akak cari, jadi camni.”

Nina: “Tadi saya dah cari, saya biar. Saya tengok awak dah lama. Saya dah cari, tiba-tiba awak cakap kasar. The problem is awak cakap cara kasar. Lain kali nak bercakap dengan customer, awak kena cakap slowly.”

Jurujual: “Saya cakap elok-elok. Tapi cara akak…”

Nina: “Tak, tadi awak hempas barang. Awak hempas baju. You think you’re good?”

Jurujual: “Kau tak kerja kat sini, so kau tak tahu letihnya macam mana.”

Nina: “Saya bukan cerita pasal letih.” katanya yang kemudian diajak suaminya beredar dari premis itu kerana tidak mahu memanjangkan hal tersebut.

Bagaimanapun dalam video kedua pula, Nina mendakwa jurujual berkenaan menggelarnya babi. Tidak puas hati dengan hal itu, Nina berpatah balik dan mempertikaikan tindakan jurujual terbabit.

“Apa awak cakap? Awak cakap babi? You think you what? Macam ni, you pakai tudung tau. You pakai tudung, tapi you cakap no manners?” kata Nina.

Jurujual terbabit hanya membalas kata-kata Nina dengan “So? So?” sambil melipat pakaian di kaunter bayaran.

Sementara itu di media sosial, netizen berpendapat bahawa kejadian itu sepatutnya tidak perlu diperbesarkan kerana masing-masing boleh sudah mampu berfikir secara matang dan bertolak ansur.

Kata netizen lagi, pelanggan sepatutnya memaklumkan saiz pakaian yang dimahukan kepada jurujual terbabit kerana peringatan sudah diberikan sebelum itu. Malangnya pelanggan terbabit tidak mengendahkan dan mencari sendiri menimbulkan rasa kurang senang jurujual berkenaan.

Meskipun kedua-dua pihak bersalah, sebagai pekerja perlulah bersikap profesional dan tidak mengambil tindakan yang boleh mengakibatkan imej premis tercemar dan dirinya dibuang kerja.
Difahamkan, jurujual berkenaan telah mengambil inisiatif untuk meminta maaf kepada pelanggan berkenaan dan memintanya menurunkan video viral tersebut.

“Saya minta maaf jika itu kesalahan saya. Saya harap awak boleh memaafkan saya dan saya minta tolong awak delete video itu. Saya harap kita boleh selesaikan kes tanpa dendam atau marah.

“Alhamdulillah dah selesai benda yang jadi viral sangat itu. Moga-moga benda yang viral itu minta tolong siapa yang share tadi tolong delete. Kami sudah berdamai,” kata jurujual berkenaan.

Bagaimanapun tiada sebarang kenyataan dari pelanggan berkenaan.

SUMBER : The Reporter via Gedebakviral.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *